Śliwki w occie


Sezon śliwkowy w pełni. Można z nich przygotować ciekawy dodatek do mięs na zimno lub gorąco - śliwki w occie.
Podobno takie śliwki sprawdzają się również doskonale w sałatce śledziowej.  

Składniki na 4-5 niewielkich słoików:


1 kg śliwek węgierek
1 szklanka octu 10%
1 szklanka wody
2 szklanki cukru
kawałek kory cynamonowej
1 łyżeczka goździków

Zalewa: w rondelku zagotować wodę z cukrem, octem, cynamonem i goździkami.

Śliwki przepłukać na sitku, przekroić wzdłuż na połowy i wyjąć pestki. Układać dosyć ściśle w słoiczkach i zalać przygotowana wcześniej zalewą.

Słoiki pozakręcać i pasteryzować w piekarniku, w temperaturze ok. 120oC przez 15 minut. Zostawić do ostygnięcia w piekarniku

Smacznego :)

Komentarze

  1. jak ja dawno nie jadłam takich śliwek, choć bardzo lubię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja poprzednim razem też dawno, jakieś 30 lat temu :) Ale sobie o nich ostatnio przypomniałem i dziś właśnie sprawdzałem jak smakują.
      Pozdrawiam!

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty