Sajgonki


Sajgonki


Przepis na sajgonki, taki mój miszmasz z różnych przepisów:


Składniki na nadzienie do sajgonek (wyszły mi z tego 22 szt. sajgonek):


1 średnia cebula
1 marchewka starta na tarce lub pokrojona w "słupki"
1/2 - 1 łyżeczki startego świeżego imbiru (użyłem suszony)
3 ząbki czosnku
250 g mięsa mielonego 
1 łyżeczka kurkumy
3 łyżki sosu sojowego
2 łyżki posiekanego szczypiorku
150 g ugotowanego makaronu ryżowego (zważonego po ugotowaniu)
kilka liści kapusty pekińskiej
7-8 suszonych grzybów mun
1 jajko 


oraz:


2 opakowania papieru ryżowego, 2x50 g
olej do smażenia 


Cebulę pokroić w drobną kostkę, zeszklić na oleju, dodać marchewkę, imbir i czosnek, smażyć przez 1 minutę. 
Dodać mięso i kurkumę smażyć mieszając przez około 2 minuty.
Dodać sos sojowy, wymieszać, smażyć pół minuty. 
Zdjąć z ognia, dodać szczypiorek. ugotowany makaron ryżowy, posiekane liście kapusty pekińskiej, ugotowane i posiekane grzyby mun. 
Po wystygnięciu farszu, dodać jajko i wymieszać.

Płatki papieru ryżowego wkładać na 2 sekundy do letniej wody, kłaść na drewnianej desce, poczekać chwilę, aż nasiąkną wodą. 
Nakładać po 1 łyżce stołowej nadzienia, zawijać jak krokiety (patrz zdjęcia poniżej).
Smażyć na głębokim oleju, aż będą rumiane. 


Podawać na ciepło z sosem. Ja sos zrobiłem z tego przepisu: Ostry sos chili jak od "chińczyka". Sos słodko-kwaśny


Smacznego :)



Komentarze

Popularne posty